Nieuwe generatie
De volgende generatie van Optiek Bové wilde hun optiekzaak moderniseren en laten aansluiten bij de wensen van de hedendaagse klant. De zussen Bové hadden een duidelijk idee van hoe ze hun zaak wilden inrichten, maar hadden behoefte aan begeleiding om alle mogelijkheden uit hun plannen te halen. Vooral het vergroten van de winkelruimte en de impact daarvan op het atelier en de backoffice vroeg om een slimme aanpak.
Een slimme aanpak
Het oorspronkelijke plan was om enkele muren uit te breken en zo verschillende kleine ruimtes bij de verkoopsruimte te trekken. Hierdoor zou de winkel groter worden, maar het atelier zou geïsoleerd raken, helemaal achter in de zaak zonder direct contact met de winkel.
Met de toevoeging van één extra muuropening werd een geheel nieuwe indeling mogelijk, die een verbinding legt tussen de optiekzaak en het atelier. Dit zorgt niet alleen voor een grotere werkruimte, maar ook voor beter contact tussen medewerkers en klanten, wat de werkbaarheid enorm bevordert.
In het nieuwe ontwerp krijgt het atelier een centraal werkeiland dicht bij de balie, zodat klanten snel geholpen kunnen worden met kleine herstellingen. Daarnaast is er voldoende ruimte voor diverse apparatuur en de voorbereiding en opslag van nieuwe monturen. We hebben ook een rustige hoek gecreëerd voor lenzenadvies, kleinere adviesplekken en een grote, organische adviestafel. Een wachthoek en ruime displays voor monturen maken het plaatje compleet.
Het plan
Na het verkennen van diverse opties hebben we een definitief grondplan uitgewerkt en advies gegeven over materialen en producten. Met deze blueprint konden de zussen Bové zelfstandig verder met de uitvoering. Dankzij de zorgvuldige voorbereiding kan het werk vlot verlopen en krijgt de optiekzaak een functionele én klantvriendelijke inrichting. We kijken uit naar het eindresultaat en zijn blij dat de zussen Studio Cacao hebben ingeschakeld om hun nieuwe indeling vorm te geven.