top of page

Optimaal interieurontwerp

Steven en Annemie hebben gekozen voor een volledige renovatie van hun bestaande apotheek. In de structuur van het pand zitten heel wat kolommen en balken die we niet konden wegnemen, wat een aantal uitdagingen met zich mee bracht. 

Uit ons kennismakingsgesprek kwamen een aantal zaken naar voren, zoals het gevoel van ruimtelijkheid, licht en een huiselijke sfeer. Daarnaast hebben we uitgebreid de werking van de apotheek en de dagdagelijkse gewoonten besproken. Op basis van deze elementen zijn we gestart met de uitwerking van het interieur. Hieronder 3D-beelden van het ontwerp.

Eye-catchers

De ingang van de apotheek hebben we afgescheiden van de toonbanken met een luchtig zwevend element. Dit luchtige element is een echte eye-catcher aan de inkom van de apotheek! 

Centraal in de apotheek staat een muur welke we in het ontwerp dienden te integreren. De wand is met hout bekleed en vormt een accentmuur voor een mooi productgamma. De neon quote trekt de blik verder in de ruimte en nodigt de patiënten uit om verder door te lopen in de apotheek. Deze quote geeft weer waar deze apotheek voor staat: take care. 

Totaalbeleving en merkidentiteit

We gingen voor een totaalaanpak, en ook het logo en de huisstijl zijn vernieuwd. Voor het logo hebben we gekozen voor een handgeschreven lettertype, een soort 'doktershandschrift' om de persoonlijke aanpak van Steven en Annemie te benadrukken. In plaats van een fel groen, kozen we voor een eigentijdse donker groene tint, welke mooi combineert met de hout- en marmertinten in het interieur. Deze lijn hebben we doorgetrokken in de naamkaartjes, notitieblokjes, productverpakkingen, raamfolies enzovoort.

SC_APKR_14.png
bottom of page